Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pompki.
Jestem Wielkim Odkopatorem! Wielbcie mnie, albowiem odkopuje tematy i robię 46 pompek Wink
Reply
Obecnie zrobię za jednym podejściem max. 30 pompek. No ale skończyłem je trenować.

I własnie mam dylemat. W tej chwili trenuję podciąganie. Próbował ktoś łączyć trening podciągania z pompkami? Czy efekty rzeczywiście są lepsze?
Reply
Ja mam zamiar od dziś zacząć ten trening 100 pompek, jakieś rady?
Reply
. Exclamation Jutro robię temat o [SPOILER!!!] brzuszkach, przysiadach i pajacykach -.-[KONIEC SPOILERA!!!]



Ciekawe, czy też dostałbym jeszcze za to repa. Smile
Reply
Po przeczytaniu Twojego tematu oraz załączonego linku, zacząłem od wczoraj robić systematycznie pompki. Zacząłem od najprostszych- pompek lekkich. Czy masz/macie jakieś rady jakie ćwiczenia można wykonywać dodatkowo, chodzi mi o takie które pomagają w robieniu pompek ?
Reply
Nie słyszałem by było ćwiczenia pomagające. Pompki to podstawowe ćwiczenie, często samo w sobie bywa rozgrzewką przed innymi. Trzeba pamiętać, by od początku zadbać o dobrą postawę przy ćwiczeniu i robić je dokładnie, w moim przypadku przy każdej pompce dotykam podbródkiem ziemi.

Gdy zaczynałem, robiłem niepełne, nie dbałem o dokładne ułożenie rąk i źle na tym wyszedłem Wink
Reply
Tzn ? Dokładniej jakie są tego skutki, tj. niepełnych pompek i niepoprawnym ułożeniu rąk ?
Reply
Osiągi i postępy są znacznie gorsze i słabsze, niż gdybyśmy od początku trenowali dokładniej i ciężej. Po prostu nie warto iść na łatwiznę.

Ps. Wnioskuję to ze swoich obserwacji, więc mogę się mylić... ale moje wnioski są raczej logiczne.
Reply
Przede wszystkim, jak jest zła postawa (plecy, nogi, głowa - wszystko powinno być w jednej linii), to są tzw. pompki oszukane, przez to raz, że mięśnie klatki piersiowej wykształcają się w wolniejszym tempie, a dwa - jest się lamusem, który nie potrafi zrobić poprawnej pompki, co powinno być wyśmiewane i hejtowane.

Poza tym polecam metodę z "całowaniem ziemi", czyli musicie nosem dotknąć podłoża. Na początku nie ma co się katować i robić jak najwolniej w dół i jak najszybciej w górę, bo to jest męczące dla początkujących, starajcie się po prostu robić w równym tempie - ale w żadnym wypadku, żeby nie było na odwrót (szybko w dół, powoooli w górę). Jeśli jest Wam ciężko, to ciśnijcie pompki damskie, to żaden wstyd, bo po tygodniu takich damskich będziecie w stanie robić normalne.

Jako urozmaicenie mogę Wam doradzić robienie pompek z obciążeniem i na różnym rozstawieniu rąk - na wąskim bardziej angażujemy tricepsy, na szerokim klatkę i plecy. Aha, jeszcze całkiem fajnym ćwiczeniem jest robienie pompek z wyskokiem, to ma jakąś tam swoją nazwę, ale jej nie pamiętam, więc po prostu opiszę ćwiczenie - robicie pompkę, po czym jak najszybciej wstajecie i wybijacie się jak najwyżej do góry, po czym od razu przechodzicie do następnej pompki i sytuacja się powtarza. Bardzo męczące.

A żeby Wam szybciej ta liczba pompek rosła - przecież możecie ćwiczyć tricepsy i przedramiona (osobiście odradzam ćwiczenia tylko wybranych partii, najlepiej jest ćwiczyć całe ciało).
Reply
Ja jak chce pompkę zrobić to idę do chińskiego i kupuję. Wytrzymuje max 15 naciśnięć, czy jak to mówicie - "wyciska max 15" a potem pada. .____.
___
A tak na serio - nie liczyłem nawet, ale myślę że trochę bym zrobił - poza tym, wolę wrzucić na sztangę 14, czy 28kg jak się chcę pomęczyć, i na bicki do upadłego, a potem góra-dół-góra-dół...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)