Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domowe treningi dla każdego
#1
Witam. Mam nadzieję, że po tym temacie więcej młodych ludzi, niezależnie od płci zacznie aktywniej i zdrowiej spędzać czas.
Pewnie jesteście przekonani i żyjecie w świadomości, iż żeby dobrze wyglądać trzeba zażywać masę witamin i spędzać połowę życia na siłowni, co wiąże się z dosyć sporymi kosztami. Jednak jest to stereotyp. Aby świetnie wyglądać, a czuć się jeszcze lepiej należy mieć odpowiednią motywacje i dobrze rozłożony trening. Pewnie po przeczytaniu tych paru zdań zdążyliście się zorientować, że temat będzie wiązać się z "treningiem domowym". A więc zaczynamy. Chwila, chwila pamiętajcie, aby trening ZAWSZE ZACZYNAĆ OD ROZGRZEWKI. A więc kilka pompeczek, skłonów, przysiadów, wymach rękoma (półkulisty). I zaczynamy:
1. Pompka - Jak przygotować się do pompki raczej nie będę tłumaczył, ale dalsze instrukcje mogą się Wam przydać. Zatem w pozycji do robienia pompki pamiętajcie, aby ręce były blisko siebie.Ćwiczenie róbcie powoli, aby każdy mięsień pracował. Serami 16 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6. Po czym zmieniamy ćwiczenie. Pompka jest to ćwiczenie, które wzmacnia klatkę piersiową, triceps oraz przedramię.
2. Do kolejnego ćwiczenia będzie potrzebny hantelek 10kg (koszt 20-30zl), a więc zaczynamy robić biceps. Siedząc na ławce / łóżku zawadzamy łokciem o kolano, po czym kierujemy przedramię w stronę podłogi (w dół) po czym ruchami wiadomymi podnosimy ciężar (ręka nie może drżeć). Seriami 20 - 18 - 16 - 14 - 12 - 10. Ćwiczenie doskonalące biceps oraz przedramię.
2. Do ćwiczenia powiększającego tzw. bary potrzebny będzie hantelek 5kg. Ćwiczenie wygląda dosyć łatwo, ale nie dajcie się zwieść jedno z cięższych ćwiczeń http://scr.hu/122i/ipcko http://scr.hu/122i/wh7y2 . Seriami 12 - 10 - 8 - 6.
4. Brzuszki Jak sama nazwa mówi jest to ćwiczenie doskonalące mięśnie brzucha, jednak trzeba bardzo uważać na plecy. Bierzemy ciężar 5 - 10kg w zależności od waszej wagi, nogi wysoko i plecy prosto (bardzo ważne) po czym robimy bardzo powoli i starannie 1 - 2 serie. Dosyć łatwe ćwiczenie, bardzo bolesne zakwasy.
5. Nogi . Niekoniecznie bieganie, ale również domowe ćwiczenie jakiekolwiek przyjdą Wam do głowy.Macie wolną rękę.Pamiętajcie , aby ćwiczenia robić powoli i starannie. Jeżeli ktoś ma zamiar wybrać się pobiegać na sam początek starczy 30min truchtu oraz 10 - 15 min biegu. Na marginesie, jeżeli zaatakuje Was niespodziewany skurcz czy to w nocy czy podczas biegu należy jak najszybciej wyprostować nogę i rozluźnić palce. Kolejne ćwiczenie na nogi, moim zdaniem najbardziej efektowne znajdziecie na siłowni, ale ze względu na temat nie będę go opisywał.
6. Przedramię, krótko. Całą rękę opieramy na udzie, dłoń wystawiona za kolano wraz z hantlem 10kg ruchami w dół i górę. Robimy ćwiczenie do oporu niekiedy 30 - 40 razy.
7. Dieta Przynajmniej 3 dni w tygodniu białko. Licząc czy macie dobrą wagę odejmujecie wzrost minus 100 np. (190 cm, 90 kg) jest to norma. Dla płci żeńskiej wzrost minus 110.
8. Organizm. Pamiętajcie, że najważniejszą sprawą do szybszego nabierania masy/mięśni jest właśnie organizm. Jeżeli nie dacie rady robić takich serii jak podałem wyżej, nie dołujcie się i róbcie mniejsze dążąc do celu. Pamiętajcie, aby przy każdym powtórzeniu łapać oddech i wypuszczać po ukończeniu każdego ćwiczenia siłowego. Co do muzyki polecam muzykę, która Was motywuje, a do biegania dubstep - bezkonkurencyjnie.
Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego krótkiego poradnika na temat ćwiczeń domowych chociaż jedna osoba zacznie coś robić. Pamiętajcie, że jest to poradnik dla amatorów, którzy nigdy nie garneli się do ćwiczeń siłowych. Robiąc po dwie serie dziennie każdego z tych ćwiczeń po 2 - 4 tygodniach widać spory postęp.
Reply
#2
Co do samego tematu to widać, że chciałeś pomóc i cieszę się z tego, na pewno nie jednemu początkującemu pomoże.

Swoją drogą zaczynam spostrzegać, że coraz więcej ludzi interesuje się zdrowym trybem życia.
Reply
#3
>Domowe treningi
>Kup hantle
Reply
#4
Shocked 
Aj, nie zauważyłem tematu. Mam 17 lat i idąc ulicą widząc młodych ludzi nawet sporo starszych ważących 60 kg przy wzroście porządnym, aż ręce opadają Wink
ErasuS:
Nie jest napisane "darmowe treningi domowe". 20zł to nie koszt.
Reply
#5
Hantle za 20zł? podlinkuj.
Reply
#6
Link? Odkupiłem od znajomego 45 kg ciężaru parę hantli i 2 sztangi 7 oraz 8 kg w śmiesznej cenie 90zl. Trzeci rok śmigają jak nówki.
Reply
#7
Nie każdy ma kolegę od którego takie rzeczy odkupi...
Reply
#8
Dzięki Wink A PS: Bo ile zastanawiałem się nad kupnem hantelków 10kg. A te na barki po 5kg po ile sa??

Proszę o odpowiedz Wink I jeżeli mogę prosić to podałbyś mi hmmm... oferty?? bo ja się kiepsko znam na takich sprawach Angry
Reply
#9
Cen szczerze sam się nie orientuję. W domu mam coś na rozgrzewkę, a co 2 dni zaglądam na siłownię. Spróbuj skołować jakiś używany sprzęcik. Co do hantelków 10kg to zazwyczaj są rozłożone na x2 2kg, x2 2.5kg + rurka 1kg.
Sotsukara:
Jak pisałem w temacie dla ludzi, którzy chcą robić coś dla siebie. Wydatek parę złotych, a efekty zdumiewające. Wydatek 20 - 30zł, to raczej słaba wymówka.
Reply
#10
Przy "Przedramię, krótko", nie masz "6.". Wink
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)