Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kondycja
#1
Siemka!Gram w kosza od 2lat od 2 do 4 razy w tygodniu po 2h, ale mam słabą kondycje!Po 40min muszę robić sobie odpoczynki co chwila.
Od 1 sierpnia zacząłem codziennie biegać tyle ile dam radę i teraz do Was mam pytanie, czy samo bieganie wystarczy aby mieć dobrą kondycje i się nie męczyć tak szybko?

Czy trzeba coś jeść czy tam inne jakieś ćwiczenia.

Nie palę w ogóle, a jeżeli chodzi o ALKO to bardzo rzadko, tylko czasem jak jest okazja jakaś.
Reply
#2
wystarczy ze bedziesz biegac, ale nie ze codziennie po 50km tylko stopniowo zwiekszaj dystanse.
Reply
#3
Wbijam i widzę to. Nie znam się, ale podzielę się swoimi przemyśleniami:

'Na pewno odpowiednia dieta wspomoże twój trening. Dodatkowo, kiedyś nauczyciel WF powiedział nam, że aby wyrobić sobie kondycję trzeba biegać w określonym tempie, tak aby liczba uderzeń serca na 10 sekund była równa - i tu proszę o wybaczenie, ale nie pamiętam ile - z z czasem podnosić tempo biegu i tak sobie kondycję całkiem, całkiem można wyrobić.'

Koniec mej złotej myśli. Zaraz pewnie ktoś przyjdzie i udzieli bardziej profesjonalnej pomocy. Ale może i ja coś pomogłem Tongue.

Xpressler:
Nie jestem pewny czy nauczyciel mówił o biegu krótko czy długodystansowym.
Ale wiesz co? Może jakiś efekt dało by przebiegnięcie się na krótki dystans *2km* zaczynając truchtem, a kończąc sprintem, z czasem mięśnie przyzwyczaiły by się do takiego obciążenia? Tak mi się wydaje, ale nie wierz mi na słowo (najlepiej niech ktoś inny zaprzeczy lub potwierdzi...), bo nie chcę cię w błąd wprowadzać.
Reply
#4
Z każdym dniem zwiększam o ile mogę. Smile


Peveto Rainid Yergue

Biegam truchtem długo, albo daleko.

Oddycham też chyba dobrze i powoli.
Reply
#5
no to biegaj, kondycja Ci się nie zmieni w dwa tygodnie.
Reply
#6
Zapisz się do jakiegoś klubu sportowego, mają na pewno trenerów, a oni wiedzą o tym więcej niż my.
Reply
#7
Najlepsze na kondycję są biegi interwałowe. Z całym zapytaniem odsyłam do tematu:
Reply
#8
Ja kilka lat temu też miałam problemu z kondycją. Dziś może nie jestem najszybsza, ale za to wysportowana i wytrwała Wink

Na początku wstawałam i biegałam 15 minut do parku (Gdy nie miałam szkoły to pół godziny) Potem coraz dłużej... I codziennie biegam 2 godziny (Może trochę mniej, zależy też czy jestem chora jak teraz)

Jadłam to co wcześniej (Drugiego dania prawie nigdy nie jem)

Polecam także ćwiczenia rozciągające.

Uprawiasz sport: Do dobrze. Ja od trzech miechów uprawiam siatkówkę, ale wolę bieganie.

Ale żeby wzmocnić kondycję dzięki bieganiu potrzeba od miesiąca do roku... mi to zajęło niecałe 2 miechy Wink


Czyli podsumowując: Ćwicz w miarę swoich możliwości, nie zmieniaj diety (Jeśli już to jedz dużo owocków Cool) Biegaj ile możesz, jednak nie przemęczaj się. To samo w koszu.
Reply
#9
Bieganie jest bezsensowne, bo spalasz sporo kalorii i będziesz chudy cholernie. Osobiście bardziej polecałbym ci rower i pływanie. Wyrobisz sobie mięśnie, nie popsujesz kolan i wyrobisz również kondycję.
Przed wysiłkiem, najlepiej rano, jedz sobie otręby, płatki górskie owsiane, musli itp. Z mlekiem zwykłym lub też tym bez laktozy, jak uważasz. Potem trochę wysiłku. Po każdym wysiłku najpierw zjedz jakieś cukry proste - owoce np, a dopiero po tym jakiś porządny posiłek. Zdecydowanie polecam jeść dużo białka, a więc jajka, biały ser, mięso, ryby. Pić głównie wodę mineralną niegazowaną, żadnych gazowanych napojów typu Coca Cola, bo to syf dla zdrowia. Zero papierosów i mało piwa, choć jedno na jakiś czas ci nie zaszkodzi. Możesz też zwiększyś liczbę posiłków. No i sporo ćwicz. Big Grin
Reply
#10
Chodź na basen, siłownie. Możesz biegać, ale jest to słabe, raczej jeździj na rowerku. Nie jedź hamburgerów, chipsów, nie pij Coli, Pepsi, raczej staraj się pić wodę najlepiej niegazowaną.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)