Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bieg na 1000 metrów- przygotowania.
#1
Witam! Wink Od wakacji mam motywację do biegania z wielu przyczyn, dla wypalenia sadła, dla poprawy kondycji, dla tego uczucia lekkości i... dla poprawienia wyniku w biegu na kilometr. W wakacje sobie biegam ile mogę bez robienia przerw, póki co wyciągam tylko 40 minut, no cóż, słabo, jednakże dopiero zaczynam swoją przygodę z bieganiem. Więc trening i wzmacnianie siły mam jako tako już zapewnione, teraz chciałbym przejść do techniki, żeby osiągnąć jak najlepszy czas w biegu na kilometr. W ogóle się na tym nie znam, dlatego szukam porady.

1.Jak brać oddech, czy to jest jakieś istotne w bieganiu?
2.Jakiego nabrać tempa? Truchcikiem i czy od razu walnąć petardę ignorując ryzyko kolki?, bo tak naprawdę ból nie zatrzyma moich nóg.
3.Jak się rozgrzać przed takim biegiem?
Reply
#2
Ja również biegam dla kondycji,bo trenuję piłkę ręczną,do oddechu głębszej wagi nie przywiązuje,biegam sobie takie kółeczka one mają bodajże 360m i 300m biegne truchtem a 60m biegam szybko,tak sobie o, rozgrzać się w sumie tylko biegając ewentualnie coś w domu porobić przed wyjściem
Reply
#3
1 Oddech jest ważny
2 Przebiegnij 1km ze stoperem i zmierz czas i poprawiaj i będziesz znał swoje maksimum
3 Biegnij i się tak rozgrzewaj
Reply
#4
1. Przed biegiem około 2/3 tygodnie, codziennie oddychaj bardzo mocno, żeby mieć mocne pluca, uwierz do biegania jest to potrzebne, nie jaraj fajek ani THC.

2. Walisz normalnie, w połowie zaczynasz przyspieszać, ale tak żeby sie nie zmęczyć, a pod koniec na pelnej p...... Big Grin

3. Przysiady, pompki, pajacyki, zaokrąglanie ramionam, kręcenie szyją, podskakiwanie i lapanie nog rękami, schylanie się jak najniżej do stóp, i powinno być ok. Dodgy
Reply
#5
1.No dobra, dobra, oddech jest ważny, ale jaki to ma być oddech?
2.Nie wiem czy tym sposobem znajdę złoty środek, bieganie na kilosa w czasie wykończa od razu, łeb boli i zakwasy są dłuższe, a kiedy wyjdę wieczorem i sobie pobiegam około godzinki to nawet się lepiej czuję.
3.Rozgrzewka podczas biegania? Wut?

AtPrzemyski Ultras Będę miał siłę pod koniec tak biegać? Nie mogę od początku wystartować mocno a potem ile mi sił starczy? A takie mocne oddychanie to ile razy w dniu? Nie dojdzie wtedy do hiperwentylacji jak przesadzę?
_
Reply
#6
Wdychaj nosem i wydychaj ustami.
Reply
#7
Exclamation 
(2013-07-18, 13:08:01)kapioza Wrote: 1.No dobra, dobra, oddech jest ważny, ale jaki to ma być oddech?
2.Nie wiem czy tym sposobem znajdę złoty środek, bieganie na kilosa w czasie wykończa od razu, łeb boli i zakwasy są dłuższe, a kiedy wyjdę wieczorem i sobie pobiegam około godzinki to nawet się lepiej czuję.
3.Rozgrzewka podczas biegania? Wut?

AtPrzemyski Ultras Będę miał siłę pod koniec tak biegać? Nie mogę od początku wystartować mocno a potem ile mi sił starczy? A takie mocne oddychanie to ile razy w dniu? Nie dojdzie wtedy do hiperwentylacji jak przesadzę?
_
Jak biegaliśmy w gimnazjum na kilometr, to z reguły ci, którzy wystartowali sprintem po połowie już nie mogli i w efekcie nie dobiegali na czołowych pozycjach. Znacznie lepiej wychodzili ci, którzy całą trasę biegli średnim tempem, a pod koniec dali z siebie wszystko. Musisz tylko dobrze ocenić, w którym momencie przyspieszyć, żebyś już do mety mógł biec szybciej, a nie przerwał pod koniec, bo inni mogą Cię wtedy wziąć. Dodgy
Reply
#8
polecam trening biegu interwałowego, dalej pomoże Ci wujek google.
Reply
#9
TRENING WYTRZYMAŁOŚCI W BIEGACH ŚREDNICH

Kształtowanie wytrzymałości biegowej wygląda podobnie jak w sprincie, ale zarówno objętość, czyli ilość przebiegniętych kilometrów, jak i intensywność biegu jest wyższa. Wytrzymałość biegowa jest podstawą póżniejszych sukcesów na bieżni. W zasadzie ćwiczymy ją przez
- rozbieganie
- biegi ciągłe (teren równy)
- crossy (teren zmienny, urozmaicony)
- zabawy biegowe (teren zmienny ,urozmaicony)

Treningi te są do siebie pododbne.Rozbieganie (lub wybieganie) oznacza spokojny bieg w urozmaiconym terenie.Objętość zależna jest od stażu; i tak:
- dzieci biegają po około 3-6km na jednym treningu
- młodzicy i młodziczki 6-8km na jednym treningu
- juniorzy i juniorki 8-12km na jednym treningu

Intenswyność biegu zwykle jest nieduża.Należy dbać jednak, by trening odbywał się w lesie, na łąkach, wzgórzach itp. Bieg ciagły - to bardzo skuteczna metoda kształtowania równomiernego biegu.Np. na wyznaczonej równej trasie zawodnik biegnie 6km w tempie 5min/km .Zadanie dla zawodnika określamy wtedy następująco: objętość 6km biegu w tempie 5min/km.

Objętość treningu biegowego jest prawie taka jak w rozbieganiu, natomiast intensywność biegu w zasadzie powinna być dużo większa. W każdym razie nie mniejsza niż 5min/km dla młodziczek i młodzików.Przy ćwiczeniach typu wytrzymałości biegowej ilość uderzeń serca na minutę nie powinna być mniejsza niż 140 i nie większa niż 170 uderzeń na minutę (23-29 uderzeń na 10 sekund - mierzone bezpośrednio po wysiłku).
Z kolei zabawa biegowa. Jest to zwykle jednostka treningowa prowadzona przez biegnącego na czele grupy trenera.Jednostka ta trwa zwykle około 60-70min i składa się z następujących części:

1. Rozgrzewka około 20min
2. 6-8 przyspieszeń w urozmaiconym terenie (zbieg,siodło w lesie itp.)
około 10min
3. Kilka ćwiczeń rozciągających około 5min
4. Odcinki biegu np. 3x300m lub 5x400m.Po każdym odcinku następuje 3-4minutowa przerwa - czas trwania około 25min
5. Swobodny trucht + ćwiczenia skocznościowe, gibkościowe około 10min

Zabawy biegowe są dla młodzieży najwyższą formą ćwiczenia wytrzymałości biegowej. Stosuje się je dopiero wtedy ,gdy młodzież pozna już inne, łatwiejsze formy treningowe.
Reply
#10
Ja tam na oddychaniu nie znam, ale jako piłkarz wiem coś o rozgrzewce, i jest ona bardzo podobna w piłce do tej w bieganiu. Co do "taktyki", mało wiem jak masz biegać, ale obejrzyj ten film:

(moment w którym CR7 biega). Jest tam wyjaśnione jak sprinter osiąga taką szybkość. Rozgrzewkę zacznij od góry, szyja, tułów, ręce, uda, kolana, itd. Rozgrzewke robi się przed! Chcesz w trakcie? Jak tak, to spodziewaj się szybkiej i bolesnej kontuzji. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak poprawnie wykonać rozgrzewkę, przyjdź na jeden trening do swojego miejscowego klubu piłkarskiego, tam powinni dać Ci wycisk! Big Grin Przed każdym biegiem, rozgrzewając powinieneś głównie skupić się na nogach, to one Cię przyśpieszają. Płucami oddychasz, nogami biegasz. Głęboko oddychaj. Jeżeli chcesz to poćwiczyć, POLECAM BASEN! To jest najlepszy sposób! Pracujesz nad mięśniami, oddechem, a przy tym nie obciążasz stawów, dzięki czemu nie ryzykujesz łatwej kontuzji. Smile
Mam nadzieję że pomogłem. Smile Powodzenia! Big Grin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)