Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bieg na 1000 metrów- przygotowania.
#31
1. Oddech. Spokojny. Zrównoważony. Nie dysz.
2. Swoim tempem biegnij. Nie za szybko nie za wolno. Jeśli biegniesz na początku za szybko brakuje sił pod koniec.
3. Rozciągaj się . Truchtaj.
Reply
#32
Lightbulb 
Pływać będę w roku szkolnym. Tongue
Reply
#33
Życzę powodzenia w biegach i w pływaniu Smile
Reply
#34
Dzięki. Big Grin

A co myślicie o HIIT?

(2013-08-08, 10:29:15)Josee Wrote: Życzę powodzenia w biegach i w pływaniu Smile


Podobno pomaga on na dłuższych dystansach... Gdybym sobie np. raz w tygodniu stosował HIIT, raz biegał truchtem z godzinkę, a raz na skakance to byłoby dobrze?
_
Reply
#35
Ważne żebyś biegł w miarę możliwości jednym tempem, dopiero ostatnie 150-200m przyspieszył.

Powinieneś przebiec kilka razy 1000 sam dla siebie, żebyś potrafił wyczuć na ile cię stać, bo jak zaczniesz za szybko, to potem nie wyrobisz, a jak za wolno, to nie nadrobisz straty.
Ja osobiście zaczynam bardzo szybko, potem troszeczkę zwalniam lub utrzymuję tempo i na ostatnich 100 metrach sprint tak, że już nie czuję nóg (na zaliczeniach biegamy 600 lub 800).

Co do rozgrzewki, musisz się bardzo dobrze rozgrzać i nie pić przed startem (wtedy kolki nie będzie). Musisz rozgrzać wszystkie mięśnie, tzn. nie możesz powiedzieć "biega się tylko nogami, więc tylko na te mięśnie będę robił ćwiczenia". Nie, musisz rozgrzać wszystkie mięśnie, łącznie z głową, rękami, kolanami, kostkami itd.

Oddech i ręce w bieganiu są bardzo ważne. Nie możesz wydychać powietrza ustami. a ręce mówi się, że stanowią połowę sukcesu biegacza.
I pamiętaj, że biega się na śródstopiu, nie na całych stopach.

Atup:
Ja wychodzę z założenia, że najlepszy jest trening powtórzeniowy i nie czasowo biegać, ale odległościowo. Czyli np. nie biegać przez 1 minutę, tylko przebiec 500 metrów.

Uważam, że lepsze są treningi typu 5x200m itp.
Reply
#36
Spróbuj tej techniki. Spróbować nie zaszkodzi ;3
Reply
#37
Przy tym treningu sporo spalisz tłuszczu, bo już po 15 sekundowym sprincie nieźle Ci metabolizm podskoczy, ale jeśli wcześniej nie biegałeś dużo na szybkość to możesz mieć trudności. Chociaż to 45 sekund truchtu wydaje się dawać porządnym odpoczynkiem.
Reply
#38
No skoro mogę sobie truchtać niemal godzinę bez przerwy w pokojowych warunkach to chyba jakiś odpoczynek tam jest. Cool
Reply
#39
W takim razie nie powinieneś mieć problemów. Jak chcesz też coś spalić, ale pogoda nie odpowiada, to pobaw się w Tabatę. Nogi jak z waty po tym.

O. podrzucę Ci rade trenera co do szybkiego sprintu.
Im szybciej machasz rękoma, tym szybciej machasz nogami. Potwierdzone info.
Reply
#40
Dzięki ludzie, jesteście naprawdę pomocni. Smile Niech to wygląda więc tak, jak wcześniej, biegać będę 3/4 razy w tygodniu w zależności jaka kolejność wypadnie, kiedy zdarzy się 4 raz to wtedy będę miał sprawdzian na kilosa!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)