Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kalistenika- wykorzystanie własnej masy ciała.
#1
Czym jest kalistenika objaśniłem już w nazwie tematu. Ćwiczenia te różnią się nieco od tych wykonywanych na siłowni, bo tam się przeważnie wykorzystuje sprzęt i jego masę, jednak są znajome nam wszystkim. Są to chociaż by pompki czy brzuszki, które wykonujemy na lekcji wychowania fizycznego. Innym przykładem są dipy, mostki, przysiady.

Ta aktywność fizyczna była już wykonywana w starożytności i to nie tak, że nie była wykonywana przez mały odsetek ludzi, kojarzycie może rzeźby Michała Anioła? Idealna budowa, figura, a także przerażająca siła- to właśnie epitety odnoszące się do ludzi ze Starożytnej Grecji. Wielu może mi nie wierzyć, ale typowy Grek z tamtych czasów powaliłby z łatwością współczesnego koksa bez karku naszprycowanego sterydami od stóp do głów. Ludzie ogólnie wtedy byli silniejsi, zupełnie inne czasy to były, ale z historią dosyć, chcecie to poczytajcie resztę na wiki.

Oczywiście nie robię antyreklamy siłowniom, wolisz siłkę to idź tam, proste. Smile Jednakże czemu wielu ludzi preferuje taki rodzaj ćwiczeń? Oprócz tego, że wg nich przynoszą lepsze rezultaty to na dodatek są darmowe. Co do rezultatów. No cóż, sam się po części zgadzam. Wiecie, robienie samych pompek w późniejszych etapach odbija się widocznie na innych częściach ciała, nie tylko klacie, barach i rękach. Pompki angażują nie tylko ręce, raz od ich robienia mnie potem tyłek bolał. Cool

Jak mówiłem, dopiero zaczynam i póki co robię tylko pompki 2-3 razy w tygodniu. I tak chodzę na kendo, gdzie przez 1,5h muszę biegać z kawałkiem bambusa, co niesamowicie męczy. Tongue

Są różne programy wykonywania ćwiczeń, ja polecam ten:
http://100pompek.pl i przy okazji te w prawym górnym rogu, jak ktoś jest zainteresowany innym rodzajem ćwiczeń. Wink Dużo ludzi uważa ten program za beznadziejny, mi się podoba, efekty są, więc dobiję do stówki i potem dopiero pomyślę co dalej.
Reply
#2
Ciekawy temat, stronkę z tym programem znam od dawna Wink Ile pompek dasz rade zrobić?
Reply
#3
Thumbs Up 
Mało, 74. Smile
_
Reply
#4
Ten program jest kijowy i komplikuje temat. Co do wyższości nad siłowniami tego typu ćwiczeń- nie zgodzę się. Możesz wyrobić kondycję mięśniową, owszem, ale na przyrost, sześciopak, bicek etc. najlepsza jest siłka. Złota zasada: na przyrost ciężkie i mniej w serii, na kondycję mniej i więcej powtórzeń. Ja rzucam pompki, wynik miałem niezły, efekty są, ale niedługo przeskakuję na siłkę w 100%, bo po prostu jechać kilka razy po te 200 pompek jest mało efektywne, a zabiera dużo czasu. Pompki są dobre na początek, ale po jakimś czasie nie ma efektów.
Reply
#5
Skoro znudziły Ci się zwykłe pompki to zacznij robić diamondy, na jednej ręce i inne ewolucje. Siłownia siłownią, ale tego typu ćwiczenia to nie tylko pompki. Wielka Szóstka jest w stanie wyrzeźbić całe Twoje ciało nie robiąc z Ciebie jednocześnie kobry.
Reply
#6
a6w jest dobra na podtrzymanie efektów, ale nie wyrzeźbisz nią porządnego 6paku.
A robienie takich wyczynów "dajmonduf" i innych jest dobre dla cyrkowców, można nabawić się kondycji. Gdyby wszystko dałoby się zrobić takimi ćwiczeniami, to nie byłoby siłowni. Cool
Reply
#7
Wielka Szóstka to nie to samo co A6W. Huh
To jest Wielka Szóstka:
1. Pompki - trenują klatkę piersiową i tricepsy
2. Podciąganie na drążku - trenuje mięśnie pleców i bicepsy
3. Przysiady - trenują mięśnie nóg i pośladków
4. Unoszenie nóg - mięśnie brzucha
5. Mostek - mięśnie kręgosłupa
6. Pompki w staniu na rękach - mięśnie obręczy barkowej

Polecam cały artykuł:
http://kalistenika.pl/3.wielka-6-tka
Reply
#8
Niby robię 35 pompek max,ale nie dałem rady zrobić 5 serii 31-35.
Reply
#9
Bo za słaby triceps, polecam witryny typu pornhab.
Reply
#10
Podciąganie kosztuje pierw musisz mieć drążek. Big Grin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)