Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wysiłek fizyczny - Co z czym i do czego.
#1
Quote:Więc zakładam ten temat, aby zachęcić ludzi do stosowania jakiegoś wysiłku czy to siłownia czy domowe sposoby. Każdy kto jest zainteresowany, ale ma problem z tym jak zacząć lub ma jakieś zastrzeżenia może śmiało pisać w tym temacie i na pewno zostanie udzielona takiej osobie pomoc. Pewnie wielu ludzi będzie się zastanawiało czy te rady są, aby na pewno dobre i bezpieczne w stosowaniu, ale ja oczywiście nie będę brał sobie tego z głowy, ponieważ jak sam zaczynałem to informacje na ten temat czerpałem skąd się tylko dało i dzięki pomocy trenera sam stałem się bardzo wszechstronnie obeznany.



Quote:Jeśli ktoś ma jakieś pytania na ten temat proszę śmiało pisać w temacie, a ja postaram się jak najrzetelniej odpowiedzieć i naprowadzić na odpowiednią drogę.



Quote:Jeśli chodzi o powód zachęcenia was do stosowania treningu to odpowiedź jest bardzo prosta. Mianowicie chodzi oto, że teraz w dobie komputerów i internetu, czyli jednym słowem "badziewia", a z drugiej "daru", zarówno dzieci jak i młodzież aż po dorosłych przesiadują godzinami przed komputerem często w niewygodnych pozycjach co powoduje skrzywienia kręgosłupa lub ogólne bóle kręgosłupa czy układu kostnego. Skutkiem ubocznym takiego trybu życia jest też osłabienie organizmu co powoduje, że człowiek jest wiecznie ospały i na nic nie ma ochoty, a także układ odpornościowy jest bardzo słaby i często dopadają nas różnego rodzaju choroby. A wysiłek fizyczny jakikolwiek czy to 10 minut rozciągania czy godzina twardego robienia pompek i brzuszków, aż po schematyczne treningi na siłowni pod okiem instruktora wszystko to pomaga wzmacniać nasz organizm. I nie chodzi tu tylko o zwiększenie siły czy wytrzymałości. Wysiłek fizyczny pomaga dotlenić organizm dzięki czemu nasz mózg pracuje znacznie lepiej, a nasze mięśnie są w znacznie lepszy stanie. Ale to nie wszystko bo wysiłek pomaga także wzmocnić nasz układ kostny i jeżeli kiedyś wam ktoś powiedział w ten sposób : "Jak się idzie na siłownie w młodym wieku to można przestać rosnąć" to mogę wam szczerze powiedzieć, że to była największa głupota jaką w życiu słyszeliście. Bo trening siłowy tak naprawdę wspomaga rozrost układu kostnego dzięki czemu rośniemy i do tego wzmacnia nasze kości. Ale jest w tym jednak ziarenko prawdy, bo jeżeli ktoś idzie na siłownie i nie stosuje żadnej rozgrzewki albo bierze za duże obciążenie czy ćwiczenia, które stosuje wykonuje źle to tutaj się zgodzę, że może to uszkodzić kręgosłup i w ten sposób możemy się okaleczyć.



Quote:OCZYWIŚCIE ZANIM ZACZNIEMY JAKIKOLWIEK TRENING MUSIMY ZROBIĆ ROZGRZEWKĘ I NIE ROBIMY ROZGRZEWKI NP. TYLKO NA NOGI BO DZIŚ MAM TO W PLANIE, ALE ROZGRZEWAMY CAŁE CIAŁO I PO SKOŃCZONYM TRENINGU TEŻ WARTO SIĘ TROCHĘ ROZCIĄGNĄĆ I ROZLUŹNIĆ MIĘŚNIE


Quote: W tym temacie będę także zamieszczał linki na fora czy do poradników, które zawierają wartościowe informacje.


Quote:
Reply
#2
Mam pytanie, czy dosyć ciężkie treningu kickboxingu w młodym wieku (13 lat) powodują bóle mięśni? Big Grin
Reply
#3
Powiedz ile dziennie trenujesz i jakie wykonujesz ćwiczenia. Smile
Reply
#4
Raz na 2 dni po 2h. Pompki, brzuszki, przysiady, skakanka, sparingi Big Grin Dużo tego Tongue
Reply
#5
Ale trenujesz pod okiem instruktora czy gdzieś z kolegami na boisku się "tłuczecie"?

I jeśli chodzi o bóle mięśni to nie masz czym się martwić bo to są po prostu "zakwasy", czyli nadmiar kwasu mlekowego w mięśniach, który powstaje w procesie spalania glukozy przez nasz organizm w trakcie wysiłku fizycznego. Ja gdy mam zakwasy to wiem, że praca jaką wykonałem była na poziomie i mogę oczekiwać na dobre efekty.

I mam dla Ciebie radę jeżeli trenujesz tak jak piszesz po 2 godzinki to musisz pić sporą ilość wody podczas treningu i mógłbyś też zjeść sobie np. banana po 1 godzinie i na koniec treningu 2 banana bo banan to bardzo dobry węglowodan prosty, który daje naszemu organizmowi sporą ilość energii.
Reply
#6
zip Ci już dobrze wyjaśnił z zakwasami, ale z tego co mówisz, to ten trening nie jest tak strasznie ciężki, abyś nie wyrobił. Jeżeli czujesz, że nie dajesz rady, to troszkę zwolnij. Wink
Reply
#7
Podoba mi się temat :3 Ja w sumie tylko brzuszki codziennie robię po wstaniu i przed snem, ale mam w planach zacząć biegać jak się pogoda poprawi Big Grin
Reply
#8
Ale zawsze w jakimś stopniu dbasz o stan swojego zdrowia i organizmu. A bieganie poprawia pracę płuc Big Grin


I miło mi, że Ci się temat podoba.
Reply
#9
Co zrobić jeżeli robie 6 Weidera ale mi się niechce i robie te ćwiczenia byle jak co zrobić żeby mi sie chcialo albo jakieś łatwiejsze ćwiczenia co radzisz? Wink
Reply
#10
Słucha mieszkam na wsi .. gdy zawsze wywalam gnój to na drugi dzień mnie boli bark . Czy za dużo czasu poświęcam na obrządzani świnek .. czy to może zła technika rzucania ? hmm ? Proszę o szybko odpowiedź . Z góry dziękuję Wink
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)